• OM azonosító: 035316
  • 1117 Budapest, Bogdánfy u. 5/b.
  • +36 (1) 796-7594
  • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  • E-naplo
  • Magyar
  • English (UK)

Judák Anna: Portugália, Taking groups out of doors (2018. október 15-19.)

Az első két napot egymás megismerésével töltöttük, és felfedeztük a fantasztikus környéket is. Nem csak arra használtuk fel ez az időt, hogy csoportos feladatokat végezzünk, hanem lehetőségünk volt a lélegzetelállító Sintra környéki erdő felfedezésére is.

Environmental Education (EE), Education for Sustainable Development (ESD)

Erasmus+ Nicosia, Ciprus

(2018. július 8. -július 14.)

Vasárnap éjszaka érkeztem meg Larnakába, ennek ellenére is 30°C körüli hőség fogadott már a reptéren is, amit egyáltalán nem bántam. Másnap délelőtt busszal indultam át Nicosiába, ahol a kurzus egyik szervezője már várt rám, és autóval vitt a szálláshelyünkre. Rögtön találkoztunk is a többi résztvevővel, hárman jöttek Finnországból, rajtuk kívül egy spanyol és egy portugál kollégával jött a kurzusra.

Fogaras Lea kollégnőnk 2018 őszén járt Máltán, a CLIL módszertanát sajátíthatta el. A Content and Language Integrated Learning (CLIL) egy olyan összetett rendszer, melynek lényege, hogy idegen nyelven tanítanak egy tantárgyat, de nem a nyelv oktatása a fő cél, viszont ezen a nyelven is fejlődik a diák. A módszertan alapelvei közé tartozik, hogy a tananyagot minél több módon mutassa be a tanár, használjanak a tanteremben IKT-eszközöket, és hogy különböző, párhuzamos interakciók hassanak egymásra.

A kurzus alatt a résztvevők több konkrét alkalmazással is megismerkedtek, például a Webquest felületet. Ez egy olyan projektmunkát segítő platform, amelyet a tanár készít elő a diákok számára, általában kooperatív és/vagy önálló munkára ösztönöz és lépésről lépésre fel van építve. Ezen a linken néhány példaquest található.

További alkalmazásokat is megismerhettek: a Clilstore-ban könnyebben feldolgozhatók az idegen nyelvű szövegek, a Multidict online szótárak használatát könnyíti meg, a Wordlink pedig összekapcsolja az előző két alkalmazást. A GoConqr segítségével gondolattérképeket, folyamatábrákat, plakátokat készíthetnek a diákok.

Július 28.-án érkeztem meg Santiago de Compostelaba híres Camino végállomására. Spanyol szakos tanárként izgatottan vártam ezt az utazást, mert még soha nem jártam a Zöld Spanyolországnak is nevezett régióban. Azért hívják így, mert itt a Spanyolországról kialakult sztereotípiákkal szemben, az óceán hatása miatt igen sokat esik az eső és nyáron is sokszor van kifejezetten hűvös.

2019 júniuásnak utolsó hetében egy délutánt szenteltünk annak, hogy előbb megismertessük nyertes projektünk (2018-1-HU01-KA101-047427) hátterét az iskola teljes tanári karával. A Sváb Ágnes projektkoordinátor által tartott rövid bevezető után az eddigi külföldi továbbképzésen résztvett 6 kollégánk körforgóban, 5-7 fős csoportoknak mutatta be, miről is tanulhatott Cipruson, Angliában, Spanyolországban vagy éppen Portugáliában. 

A Kürt Alapítványi Gimnázium 2018 januárjában sikeresen pályázott az Európai Unió Erasmus+ mobilitási projektjére. Az Ágoston Krisztina által koordinált pályázatban 10 tanárunk adta be jelentkezését külföldi tanulmányutakra. Végül 6 kollégánk kapott lehetőséget, hogy ellátogasson egy európai ország 5-10 napos továbbképzésére.

Kürt Alapítvány

Alapítvány adószáma: 19179117-1-43

Alapítvány bankszámlaszáma: 11710002 - 20085449

Javaslatok, hibabejelentés

Az Ön véleménye kiemelten fontos a számunkra, ezért kérjük, amennyiben bármilyen észrevétele van a honlappal kapcsolatban, küldje el nekünk a honlap@kag.hu email címre.